9 Maj 2008

Hej
Oh, jag har massor att skriva om så jag vet knappt vart jag skall börja...
Kan väl börja med att säga att jag blöder as mycket.. i näsan. Näsblod.
Jag satt bara helt vanligt vid datorn och så kände jag att det ran i näsan, och eftersom att jag fortfarande är förkyld så trodde jag att det var därför. Men sen så såg jag att den kom massa blod på dataorn. Läskigt, jag har ju inte ens slagt i..
Det vill aldrig sluta blöda..
Aja, nångång slutar det väl. ;)

Vet ni, vet ni ?!
Idag var jag GLAD när vi var ute. Även fast det var 30 grader. Och när en påpekade att jag var glad så svimmade jag nästan..
Jag fattar inte hur jag kunde. Men antagligen för att jag har varit sjuk så länge och inte har varit i skolan.. ;)

ASSÅ. Fyfan vad jag hatar mamma just nu. VI har solavslutning den 12 Juni, och Kylie Minogue spelar i globen den 11 Juni, och det börjar 19.30 och håller på i 3 timmar. Och om vi då inte hinner med ett tåg på kvällen, så kan vi väl åka tidigt på morgonen på torsdagen?! Klockan 07.00 typ. För avslutningen lär väl ändå inte vara innan 10-11 ?!
Det tar ju bara 50 minuter med tåg härifrån till Stockholm. Jag får damp snart !
Och ikväll vill jag vara på Sigurdsgatan, för Veronica Maggio spelar där. Klockan 22.00, tror jag.

Minogue              Maggio

Läste ni förresten att 'Pinocchio' fick 15 års fängelsen?
Hahahaha, jag och pappa hade värsta roliga samtalet om det;

Jag: Visst du att Pinocchio fick 15 års fängelsen?
Pappa: Näea....
Jag: Nähäpp, jag som trodde att du var den första som fick veta det.
Pappa: Men du, han fick 1 år för knark-grejen, och 14 år för att han var dum mot mig och rymde.

Nu fattar ni säker inte vad ha menar med det, men det var pappa som var dommare och skulle dömma honom när han rymde ;)

Och det där med Engla..
Visst, det är jättehemskt att hon blev mördad, men att det står sjuttioelva sidor om det varje dag i tidningarna och att dem direktsänder begravningen tycker jag är helt, helt galet.
Herregud, 100-tals barn dör i Afrika varje månda för att dem inte har mat eller någonstans att bo, och vad gör det då om en flicka dör i Sverige?
Det där låter säkert hel konstigt, men tänk efter. Det pratas för mycket om Engla. Tänk på hennes familj också.


                                            Dagens låt: Paramore - Born For This
                                                                Everybody sing
                                             Like it's the last song you will ever sing
                                      Tell me, tell me do you feel the pressure now?
                                               Everybody live, like it's the last day
                                                          You will ever see
                                     Tell me, tell me do you feel the pressure now?

Kommentarer
Postat av: Emil

läste allt :)

2008-05-09 @ 23:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0